Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Kiedy prowadzimy stronę internetową, z pewnością każdy z nas chciałby znajdować się możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nie ma w tym niczego dziwnego, w końcu jest to niemalże gwarancja większej liczby klientów, a to wiąże się bezpośrednio z osiąganymi zyskami- im są one wyższe, tym lepiej dla przedsiębiorstwa, bowiem możliwe są dalsze inwestycje. Wyniki wyszukiwania- jak wyglądają? Z czego mogą wynikać różnice w wynikach wyszukiwania? Jak samemu sprawdzić pozycjonowanie strony? Jakie darmowe narzędzia są godne uwagi? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Wyniki wyszukiwania- jak wyglądają?

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek rozważania na temat pozycjonowania strony, w pierwszej kolejności warto zastanowić się nad tym, jak dokładnie wygląda wynik wyszukiwania. Zapewne każdy z nas miał kiedykolwiek do czynienia z wyszukiwarką. Kiedy wpisujemy ważną dla nas frazę, wówczas Google w odpowiedzi prezentuje nam stronę, na której znajduje się dziesięć najczęściej spotykanych wyników. Jest to powszechnie znany SERP, czyli Search Engine Results Page. Nie jest zaskoczeniem, że im wyżej strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym wyszukiwarka uznaje ją za bardziej wartościową i lepiej odpowiadającą na ewentualne pytania użytkownika. Wcześniej wspomniany SERP składa się również z wyników płatnych (Google Ads). Te jednak nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie w Warszawie. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że organiczne wyniki nie są opłacane. Wynikają jednak z dopasowania treści strony do zapytania czy też do intencji użytkownika. Pozycjonowanie może wpływać tylko i wyłącznie na wyniki organiczne, o czym warto pamiętać.

Z czego mogą wynikać różnice w wynikach wyszukiwania?

Wiemy już, czym dokładnie są wyniki wyszukiwania. Aby móc dalej ruszyć, konieczne okaże się odpowiedzenie na pytanie, z czego mogą wynikać ewentualne różnice w wynikach wyszukiwania. W tym miejscu warto przytoczyć pewien przykład. Okazuje się, że dwie osoby, które siedzą w jednym pomieszczeniu i wpisują tę samą frazę kluczową, mogą mieć zupełnie inne wyniki wyszukiwania. Jak to jest jednak możliwe? Różnica może wynikać z połączenia z różnymi centralami danych, które to odpowiedzialne są za analizowanie, jednocześnie przetwarzanie zapytań użytkowników. Kiedy wpisujemy frazę kluczową w wyszukiwarkę, wówczas nasze zapytanie jest obsługiwane przez najmniej obciążone centrum obliczeniowe. Są one rozsiane na całym świecie. Dodatkowo Google doskonale radzi sobie z kwestią personalizacji wyników. Na podstawie takich danych, jak chociażby ostatnio wyszukiwane hasła, najczęściej odwiedzane strony czy też pliki cookies zapisane na koncie Google, wyszukiwarka często prezentuje zupełnie inne wyniki. Bezpośredni wpływ na różnice w wynikach wyszukiwania mogą być związane z lokalizacją, w której aktualnie się znajdujemy lub znajdowaliśmy się jakiś czas temu.

Jak samemu sprawdzić pozycjonowanie strony?

Istnieje metoda ręczna, która umożliwia sprawdzenie pozycjonowania strony. Sposób ten charakteryzuje się tym, iż wymaga od nas ręcznego sprawdzania każdej frazy, w konsekwencji jest ona czasochłonna czy też nieopłacalna. Jest to szczególnie istotne w przypadku dużych projektów. Nieco problematyczne okazałoby się sprawdzanie w taki sposób 500 kluczowych wyrażeń. Jeśli jednak nie mamy innej możliwości lub posiadamy tylko niewielką liczbę fraz, wówczas możemy wykorzystać ten sposób. Aby tego dokonać, w pierwszej kolejności należy odwiedzić tryb prywatny. Warto usunąć historię, a także pliki cookies. Dodatkowo wylogujmy się z konta Google- zwiększy się wiarygodność wyników. O ile będziemy mieli nieco szczęścia, wówczas znajdziemy naszą stronę na wysokiej pozycji. Jeśli nie, wówczas musimy liczyć się z długim wyszukiwaniem naszej witryny. Dlatego też zdecydowanie lepszym rozwiązaniem wydaje się być monitoring.

Jakie darmowe narzędzia są godne uwagi?

Być może poszukujesz darmowych, jednakże skutecznych narzędzi, które umożliwiają sprawdzanie pozycji strony dla kluczowych fraz. W pierwszej kolejności warto zwrócić szczególną uwagę na Google Ad Preview. Jest to specjalistyczne narzędzie, dzięki którym możliwe jest weryfikowanie płatnych reklam. Narzędzie to może być przydatne i wykorzystywane podczas sprawdzania organicznych wyników wyszukiwania. Kolejnym darmowym narzędziem jest gspot. Jest to narzędzie, które charakteryzuje się tym, że umożliwia sprawdzenie pięciu wyrażeń dla jednej domeny. Następuje przeszukiwanie dziesięciu stron z wynikami wyszukiwania. Gspot zwróci nam dokładną pozycję naszej strony, natomiast wszelkie rezultaty zostaną przedstawione w formie tabelki- będzie ona czytelna i łatwa do rozszyfrowania. Pozycjonowanie Warszawa to świetny sposób na to, aby szybko i skutecznie zwiększyć zyski w firmie. Dlatego też warto zastanowić się nad zainwestowaniem pewnej kwoty- istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwiększymy liczbę klientów.