Zyski z wyspy handlowej – w dzisiejszych czasach sprzedawcy prześcigają się w pomysłach na to, jak skutecznie zachęcić klientów do zakupu towarów. W galeriach handlowych jest kolorowo i głośno, klienci niemal na każdym kroku mają do czynienia z akcjami promocyjnymi. Dlatego też coraz trudniej przyciągnąć uwagę i sprawić, by klient zatrzymał się nad asortymentem na dłużej.
Czy istnieje dobre rozwiązanie tego problemu? Doskonałym rozwiązaniem jest stworzenie wyspy handlowej! To niewielkie punkty handlowe lub usługowe, których niebywałą zaletą marketingową jest to, że znajdują się na głównych traktach komunikacyjnych w galeriach i na pasażach! Klientom trudno będzie minąć stoisko ekspozycyjne w takim miejscu bez choćby rzucenia okiem na Twoją ofertę!
Wyspa handlowa – koszty i zyski
Istnieje wiele firm oferujących profesjonalną aranżację wysp handlowych. Przyciągający wzrok design samej bryły wyspy handlowej to z pewnością doskonałe rozwiązanie dla firm, które oferują usługi i liczy się dla nich kontakt z klientem. Jeśli sprzedajesz towary, powinieneś zwrócić uwagę głównie na to, by projekt wyspy handlowej umożliwiał estetyczne wyeksponowanie jak największej ich ilości, gdyż to właśnie one muszą głównie przyciągać wzrok klientów. Dlatego wyspa do ekspozycji towarów powinna być przede wszystkim praktyczna i funkcjonalna, nie należy zapominać jednak o dobrym smaku i elegancji, gdyż chaotycznie wyeksponowane towary mogą sprawiać bardzo nieestetyczne, „bazarowe” wrażenie, a na ten styl nie ma miejsca w nowoczesnych galeriach handlowych. Jeśli zastanawiasz się nad tym, jaki sposób ekspozycji towaru na wyspie jest najskuteczniejszy, skorzystaj z fachowego doradztwa, oferowanego często przez firmy zajmujące się tworzeniem wysp handlowych. Pracownicy firm zajmujących się aranżacją handlowych stoisk ekspozycyjnych będą wiedzieć, jak sprawić, by niewielki punkt handlowo-usługowy wzbudzał zainteresowanie. Zaletą wyspy handlowej w dużej galerii jest to, że będzie ona doskonale widoczna dla wszystkich osób, jakie poruszają się po pasażu. Z pewnością miną one wiele wystaw sklepowych bez poświęcenia im specjalnej uwagi, jednak wyspa handlowa, znajdująca się na środku ich trasy nie będzie mogła zostać niezauważona.
Wyspa handlowa – dla kogo to rozwiązanie jest najlepsze?
Nie każdy początkujący przedsiębiorca może pozwolić sobie na wynajem lokalu w galerii handlowej. Opłaty za czynsz są dość wysokie, a umowy podpisywane są często na wiele lat. Dlatego dla firm, które stawiają swoje pierwsze kroki, wspaniałym rozwiązaniem wydaje się wynajęcie wyspy handlowej. Nie tylko zaoszczędzą dzięki temu na kosztach wynajmu lokalu, ale też będą mogły korzystać z ogromnego potencjału reklamowego, jaki ma w sobie znajdująca się na widoku wyspa. Bardzo wielu klientów przystaje przy tego typu stanowiskach z czystej ciekawości. Dzięki niewielkiej przestrzeni sprzedawca może bardzo łatwo nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami, dzięki czemu szanse na zadowalającą transakcję handlową wzrosną. Nowoczesna, zwracająca uwagę swą estetyką wyspa handlowa przyczyni się też do budowania pozytywnego wizerunku Twojej marki. Sprzedawca lub doradza klienta będzie miał ułatwione zadanie w przypadku akcji promocyjnych – dzięki niewielkiej przestrzeni będzie mógł on bezpośrednio prezentować zainteresowanym osobom usługi lub towary. Wyspy handlowe są idealnym rozwiązaniem dla sprzedawców sezonowych. Z ich potencjału handlowego korzystają też firmy oferujące artykuły upominkowe, modne dodatki do codziennego stroju, biżuterię, czy torebki. Popularnością cieszą się też wyspy handlowe z herbatami, zdrową żywnością, artykułami hand-made. Coraz częściej można spotkać też stoiska handlowe z pieczywem, artykułami medycznymi, kosmetykami, czy z książkami.
Jak dotrzeć do klienta dzięki wyspie handlowej?
Wyspy handlowe to rozwiązanie, z którego korzystają także firmy oferujące usługi telekomunikacyjne, bankowe, a nawet doradztwo prawne. Kiedy lepiej zrezygnować z wyspy handlowej? Jeśli zamierzasz sprzedawać bieliznę, czy odzież, którą klienci będą chcieli przymierzyć w komfortowych warunkach, stworzenie małego stoiska handlowego na środku pasażu może być chybionym pomysłem. Jeśli jednak oferujesz towary, które zwracają uwagę swym oryginalnym wyglądem i wymagają estetycznej ekspozycji, wyspa handlowa może okazać się Twoją drogą do sukcesu. Wiadomo, że spieszący za swoimi sprawami klient galerii handlowej rzadko ma ochotę na to, by przystawać przy każdej wystawie. Zainstalowanie na pasażu przyciągającej wzrok wyspy handlowej sprawi, że zwrócisz uwagę również takich osób! Praca na wyspie handlowej wymaga od sprzedawcy lub doradcy klienta zaangażowania, gdyż będzie on stale znajdować się na widoku. Opłaty za wynajem wyspy handlowej nie są tak wysokie, jak w przypadku wynajęcia lokalu, więc jest to rozwiązanie idealne dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Z potencjału reklamowego wysp handlowych coraz częściej korzystają też duże i znane firmy. Dzięki niewielkiemu stoisku na pasażu mogą one przedstawić swoją ofertę szerszemu gronu osób i budować pozytywny wizerunek swojej marki.