Kontenery morskie – nieodłączny element transportu morskiego 

Kontenery morskie – nieodłączny element transportu morskiego. Kontenery morskie to jeden z podstawowych elementów związanych z transportem morskim. Zwykle mają one postać metalowych skrzyni, które posiadają konkretne wymiary. W kontenerach można przewozić najróżniejsze towary zależnie od zapotrzebowania. 

Budowa kontenerów transportowych?

 

Kontenery morskie transport https://kontenery-morskie.biz.pl/ to prostopadłościenne skrzynie, które mogą mieć rozmiary równe całemu budynkowi. Posiadają one specjalne ściany, podłogi, a także dach i drzwi. Podstawę kontenera stanowi jego podstawa oraz narożne słupki. Rama zbudowana jest wzdłuż belek nośnych i poprzecznych dźwigów. Podłoga poszczególnych kontenerów musi utrzymać masę ładunku, a także musi wytrzymać ciężar manewrujące układarki z towarem. Najmocniejszą i najbardziej wytrzymałą częścią kontenera są słupki narożne z górnymi i dolnymi zaczepami, które pozwalają na mocowanie, podnoszenie i postawienie kontenera gdzie trzeba. Ponadto poszczególne kontenery posiadają wodoszczelne drzwi, które zamyka się na dwa lub cztery zamki oraz na kłoski i plomby. Wszystko po to, aby bezpiecznie przetransportować towar. Całość konstrukcji pokryta jest dachem, na który nie powinno się nic dodatkowego układać.

Drzwi kontenera towarowego

Mówiąc o kontenerach transportowych i ich budowie warto bliżej przyjrzeć się konstrukcji drzwi. Są one dość ciężkie i podczas ich otwierania trzeba pamiętać o przestrzeganiu określonych zasad bezpieczeństwa. Zazwyczaj mają one około czterech lub nawet pięciu belek w położeniu poprzecznym. Drzwi zwykle są otwierane z podwozia lub z ziemi. Oba przypadki są dość niewygodne o czym warto wiedzieć przed rozpoczęciem prac.

Rodzaje kontenerów morskich

Na rynku dostępne jest kilka głównych rodzajów kontenerów morskich https://kontenery-morskie24.com.pl/. Wyróżnić można przede wszystkim:

  1. Kontenery uniwersalne ogólnego przeznaczenia – są one przeznaczone do przewożenia wszelkich drobnicowych ładunków. Po dokonaniu pewnych modyfikacji mogą także być wykorzystane do transportu luźnych ładunków i ciekłych i sypkich. Do wyładunku takich ładunków potrzebne są specjalne urządzenia pneumatyczne oraz naczepa wywrotki. Warto też zaznaczyć, że ciecze można przewozić przy pomocy flexitanków, co zwykle jest tańsze niż transport w cysternach.
  2. Kontenery z dachem otwartym – głównie przeznaczone są do przewozu różnych ładunków, które przekraczają wysokość kontenera standardowego, który jest ładowany od góry lub takiego, którego nie można załadować w sposób standardowy z uwagi na możliwości manipulacyjne. Konstrukcja tego typu kontenerów pozwala na załadunek przy wykorzystaniu całego otworu drzwi i dachu. Zarówno ściany jak i podłogi kontenerów posiadają specjalne uchwyty mocujące. Dach tego typu kontenerów jest zabezpieczony specjalną plandeką, która została wyposażona z linkę z dołączonym zamknięciem celnym.
  3. Kontenery o bokach otwartych – charakteryzują się one możliwością otwierania jednego i drugiego boku.
  4. Kontenery z otwartym bokiem i dachem – są one przystosowane do przewożenia różnych ładunków, ich wymiary pozwalają na wykorzystanie kontenerów uniwersalnych i open top. Silna konstrukcja podłogi oraz stabilnie i sztywno osadzone ściany umożliwiają zabezpieczenie, mocowanie i układanie towaru. Zarówno podłoga kontenera jak i belki posiadają specjalne mocujące uchwyty. Warto zaznaczyć, że zwykle ma on stosunkowo grubą podłogę.
  5. Kontener platformowy – jest to rodzaj kontenera, który jest przeznaczony do przewożenia ładunków wielkogabarytowych i ciężkich. Można na niego załadować nawet 40 ton ładunku. Kontener ma bardzo wytrzymałą podłogę i umożliwia transportowanie produktów, które charakteryzują się bardzo dużym naciskiem punktowym. Zwykle są one wykorzystywane, aby transportować ładunek od portu do portu.
  6. Kontenery cysterny – są to kontenery, które są przeznaczone do transportowania cieczy, różnych chemikaliów i płynów. Składają się one ze specjalnego zbiornika, który został umieszczony w ramie kontenera. Zazwyczaj napełnia się go na około 80%, aby uchronić się przed ryzykiem gwałtownego i niebezpiecznego falowania cieczy w czasie transportu.
  7. Kontenery chłodnicze – jest to ostatni rodzaj kontenera, który służy do transportowania ładunków, które wymagają stałej temperatury w czasie transportu. Ich ściany są wypełnione specjalnym materiałem izolacyjnym np. pianką poliuretanową. Podłoga jest wypełniona z T-gratingów aluminiowych, które mają funkcję kanałów powietrza.

Oprócz wyżej wymienionych kontenerów można także wyróżnić m.in. kontenery do ładunków stałych, masowych, wentylacyjnych, izotermicznych, ogrzewczych, termicznych oraz termicznych, które są mechaniczne chłodzone.

 

Co warto wiedzieć o kontenerach?

Kontenery morskie - nieodłączny element transportu morskiego 
Kontenery morskie – nieodłączny element transportu morskiego

Aby można było przewozić ładunki w kontenerach transportowych konieczne jest sprawdzenie ich stanu technicznego. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy kontener jest czysty, wolny od wszelkich plam i brzydkich zapachów. Nie może on także posiadać dziur w dachu, a drzwi muszą się dobrze i szczelnie zamykać. Bardzo ważny jest także odpowiedni stan prętów zabezpieczających oraz podłogi kontenera. Sprawdzenie powyższych kwestii pozwoli na uniknięcie wielu problemów w przyszłości.

MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl